Легендарний журналіст Леонід Парфьонов 15 листопада презентує в Україні третю частину свого документальної трилогії «Русские евреи» – «Фильм третий. После 1948 года», створеної студією «Намедни» за підтримки фонду «Генезис».
Показ у Києві, у рамках якого можна подивитися всі три частини фільму, а також зустрітися з Леонідом Парфьоновим, організований Fedoriv Hub і пройде в кінотеатрі «Жовтень» з 13-го по 15-е листопада.
«У колишній Російській імперії асимільовані євреї особливо масово і яскраво пройшли шлях від активної співучасті в соціалізмі до дисидентського опору йому. У фільмах проекту ми намагалися розповісти про це на прикладах трьох поколінь євреїв – вождів, науковців, журналістів, чекістів, письменників, художників, режисерів, підприємців, композиторів, правозахисників – сучасною екранною мовою. Сподіваємося, вийшла історична панорама. Повірити, щоб зневіритися – найважливіший сюжет нашого спільного ХХ століття», – так пояснює сам Леонід Парфьонов ідею своєї картини.
https://www.youtube.com/watch?v=bNITAukkVJg
Перші дві частини трилогії викликали жвавий інтерес публіки. Вітчизняний глядач позитивно поставився до документального кіно та унікальної можливості поспілкуватися з автором, а у всіх містах, де проходили покази, відбулися аншлаги.
1948 й рік «для старту» нової частини картини обраний не випадково. Саме в цьому році держбезпекою був убитий глава Єврейського антифашистського комітету Соломон Міхоелс, зі смертю якого почалися нові часи у взаєминах радянської влади і євреїв. Кампанія боротьби з «безрідними космополитами» оформлює новий державний антисемітизм. При цьому всенародно відомих суперзірок не стало менше: Ботвинник – головний шахіст, Райкін – головний комік, Плісецька – головна балерина, Галич і Висоцький – головні барди. Без євреїв не можна уявити тіньову економіку – «незаконне підприємництво», за яке з початку 1960-х виносять смертні вироки. А з середини десятиліття починає розхитувати радянський устрій і дисидентський рух – в нього внуки євреїв-революціонерів вносять ті ж гарячність і безстрашність, що і їхні діди – в повалення царату. Нарешті, крах СРСР покінчить із «єврейським питанням» в тому вигляді, якому його застали останні радянські покоління.
Фільм побудовано на подієвих хроніках, з використанням портретів, які «ожили» та оригінальних спецефектів, яскравої графіки та ігрового кіно. Парфьонов у своєму стилі відкриває і дає можливість дізнатися нові сторінки, здавалося б, знайомих усім біографій видатних євреїв.